Path 2Combined Shapecheckclipboardfacebookgithubglue icongoogle-plusinstagramlinkedinGroupsearchselectslideshareFill 57Group 3Group 2twitteryoutube
Menu
NL
Digital Masters Academy Bloovi 2

Deelnemers van vorige edities van de Digital Masters Academy cursus.

PACKED vzw: deelname aan informatiesessie van Digital Masters Academy en het Google Ad Grants​ programma

Google biedt non-profitorganisaties via zijn Google Ad Grants programma gratis een maandelijks advertentiebudget ter waarde van 10.000$. Die advertenties kunnen je vzw een toppositie bezorgen in de zoekopdrachten via Google. Sinds enkele jaren organiseert Google samen met Bloovi, een informerend en verbindend platform voor de digitale sector, onder de noemer Digital Masters Academy ook een cursus digitale marketing voor jong talent. Je kunt je als non-profitorganisatie nog tot begin september kandidaat stellen om in de periode oktober - december 2018 gratis ondersteuning te krijgen van een team van studenten in online marketing rond het werken met Google Ad Grants. PACKED-medewerker Sam Donvil volgde op 7 augustus 2018 alvast een kennismakingssessie.

Het doel van de Digital Masters Academy is de nieuwe generatie marketeers digitale vaardigheden bij te brengen. Google en Bloovi willen met de cursus enerzijds nieuwe digital marketeers met hun diensten leren werken, maar anderzijds ook een extra impuls geven aan non-profitorganisaties om het Google Ad Grants programma te gebruiken.

Elke student die deelneemt aan het programma zal eerst een officieel certificaat behalen via de Digital Masters Academy. De student leert er om digitale marketingstrategieën te ontwikkelen en advertentiecampagnes te beheren. De vergaarde kennis wordt vervolgens gebruikt om jouw vzw te helpen met het opstellen en uitrollen van een digitale marketingstrategie.

Het Google Ad Grants programma (vroeger gewoon Google Grants) bestaat al langer. Het geeft non-profitorganisaties na een goedkeuringsprocedure maandelijks 10.000$ om advertenties op de zoekmachine te plaatsen. Dat bedrag is in alle landen hetzelfde. Omdat België een klein land is, kom je er wellicht ruimschoots mee toe. Het gratis advertentiebudget kun je enkel voor advertenties gebruiken, en dus niet voor het promoten van video's of banners.

Om als non-profitorganisatie in aanmerking te komen voor deelname aan de Digital Masters Academy moet je een degelijke website hebben, het registratieproces doorlopen, Google Ad Grants aanvragen en vooral bereid zijn om de samenwerking met de studenten goed voor te bereiden. Het voordeel is dat je, naast de Google Ad Grant, ook een werkkracht erbij krijgt met verse vaardigheden die jouw team misschien nog mist. Bovendien zijn medewerkers uit jouw non-profitorganisatie ook meer dan welkom op de cursus, zodat de kennis ook na het programma bij jouw organisatie duurzaam aanwezig blijft.

Zelfs als je reeds Google Ad Grants campagnes hebt lopen, kun je nog deelnemen. In dat geval zal aan de student gevraagd worden om de bestaande campagnes te optimaliseren of nieuwe campagnes uit te werken.

Wil je als non-profitorganisatie ook een student tewerkstellen? Meld je hier aan voor de nieuwe editie van de Digital Masters Academy!

Vlaanderen - Verbeelding werkt